Carieră   Blog   Sitemap   Search    Login  

Despre noi

Noutăţi

Software

Hardware

Tehnologii

Clienţi

Contact





Recomandările Radient:




Abonare la newsletter:
Dezabonare..


Cine (sau ce) conduce o mașină autonomă?   << înapoi

O opinie legală a US National Highway Traffic Safety Administration (NHTSA) a aprins internetul în februarie. Autoritatea a informat Google că inteligența artificială care controlează mașinile autonome ale sale ar putea fi văzută legal drept „șoferul".

Media a interpretat-o ca fiind o recunoaștere federală a inteligenței artificiale ca șofer uman. Detaliile, totuși, spun alt lucru.

În primul rând, scrisoarea menționează sintagma „ar putea fi", ceea ce înseamnă că definirea nu este clară încă. Textul NHTSA subliniază necesitatea unor teste pentru a certifica faptul ca software-ul Google se supune rigorilor legislative de siguranță. Aici intervine dilema. Ce proceduri pot fi folosite pentru a verifica acest lucru? Ar trebui ca AI-ul să treacă un test de tip benchmark, dezvoltat special pentru vehicule autonome, înainte de a fi recunoscut legal ca șofer? Cine ar trebui să creeze un astfel de test și ce anume ar trebui să includă?

Întrebarea dacă o mașinărie poate gândi este cercetată încă din anii '50, când Alan Turing a propus testul său. Un interogator uman trebuie să distingă inteligența artificială din două camere de chat. Dacă nu poate face asta, computerul a trecut testul.

Acesta are limitări multe și este considerat învechit și depășit, dar o echipă de cercetători propune unul similar bazat pe viziunea mașinăriei, mult mai potrivit evaluărilor AI-ului din prezent. Vom reveni cu amănunte.

[sursa]


Copyright ©2004 - 2011 Radient Consulting Confidenţialitate - Termeni şi condiţii